28 Ekim 2007 Pazar

Başarı



Bu yılın ilk veli toplantısını da yaptık :)
Öykü hanımın beklenildiği üzere hiçbir problemi yok..
'Okulun en hareketli sınıfı' ünvanını almış bir sınıfta, şikayet getirmeyen bir kız öğrenci o..
Sınıf öğretmenimizle gerek yüzyüze gerekse telefonla sık sık görüştüğümüz için zaten temel derslerdeki durumunu ve başarılarını bilerek gitmiştim toplantıya..
İlk gün girdiği onur panosunda hala fotoğrafı asılı küçük hanımın..


İngilizce dersi kendi içinde ikiye bölünüyor: temel ve aktivite..
İkisinin de öğretmeni farklı.
Temel dersin öğretmeni bu yıl değişmişti ve ben yeni öğretmenle tanışamamıştım henüz..
Toplantı bitiminde yeni öğretmenle birebir görüşme şansım oldu.
Hem hayırlı olsun dilekleri, hem de Öykünün durumunu konuştuk..
Öykünün uslu olduğunu, parmak kaldırmadan söz almadığını, verilenleri çok çabuk kavradığını ve hiçbir problemleri olmadığını anlattı genç öğretmen..
Ve bir şey anlattı..
Bizim küçük hanım öğretmenine gitmiş bir gün ve demiş ki:
- Öğretmenim size bir sır verebilir miyim?
- Tabii Öykücüm.
- Benim annem babam boşandı, ayrı yaşıyorlar !!
- Olsun, benim de annem babam boşandı Öykücüm..
- Aaa öyle mii, gerçekten mi, ne zaman?
- Ooo çok uzun yıllar önce.
- İkimiz aynıyız o zaman değil mi öğretmenim.
:)

Öğretmen inanmamış Öykünün söylediklerine önce. Çünkü diyor hiç belli değil, ben kendimden de biliyorum ve bir çok öğrencimden de biliyorum boşanmış ailelerin çocuklarının sınıftaki hal ve hareketlerini. İnanmadığı için gidip aktivite öğretmenine sormuş. O da onaylayınca doğru olduğunu, 1. yılın başlarında boşandığımızı teyit edince, inanın diyor çok şaşırdım. Öncelikle beni tebrik etti, takdir ettiğini söyledi.. Sonra da gerçekten hiçbir konuda endişelenmememi söyledi..


Yüzümde bisürü gülücüklerle evime kızımın yanına döndüm..
Çünkü biliyorum ki bu tek başıma benim başardığım bişey değil.
Elele verdiğinizde ve yeterli özeni gösterdiğinizde tüm sorunlar er veya geç çözülse de.. Ben biliyorum ki Aslında bu başarı kızıma ait !!
Seni seviyorum tatlı kızım :)

12 yorum:

Buzlu Viski dedi ki...

kendinle gurur duyuyor olmalısın. duymalısın da. böyle bir annesi olduğu için Öykü de ne kadar gurur duysa az. Ama tabi bunları daha ileriki yaşlarda idrak edecektir.

28/10/07 22:34

Dilara dedi ki...

ahhh ne hos=)
cok güzel bir kare olmus gercekten!

29/10/07 11:46

Kıvanç dedi ki...

gerçekten çok duygusal bir kare olmuş !!! tebrikler ...

29/10/07 12:12

Koray dedi ki...

titanik filmindeki o meşhur sahneye benziyor..............

valla kızınızın başarılarına çok sevindim, benim öyle öğrencilerim varki öğrenci demeye bin şahit ister... aman maşallah diyelim nazar değmesin
..............................

29/10/07 12:34

Anemonvirafisa dedi ki...

cok hos bir kare olmus! hep mutlu kalin boyle..:)

29/10/07 12:40

Serkan dedi ki...

Yazdıkların ve çalışman çok etkileyici :)
Minik Öykü'cüğün bu yaşta olanları tam anlamıyla bilmesi ve açıksözlülüğü çok güsel gerçekten..
ve en önemlisi bunları ona sizin gibi bi annesi olması:)

29/10/07 13:01

Mathmasselif dedi ki...

öykü ve sizin başarılarınızın devamını dilerim....

29/10/07 13:26

Bercsky dedi ki...

Ömür boyu hep mutlu böyle kalın :)
Ne zordur işlemek büyütmek bir çocuğu ..tebrik ederim seni ayrıca ...zor iş bilirim :)

29/10/07 21:51

Türkolog dedi ki...

Anlasılan annesini hiç üzmeyen bir kız çok sanslı olmalısın :)
sadece bunun için yasamaya ve mutlu olmaya değer.. SİZİ TAKDİR EDİYORUM:)

29/10/07 22:18

Ozan dedi ki...

yine bir solukta okudum Fatoş :)
Fotoğraf da çok güzel!

Sevgiler ikinize de :)

31/10/07 00:48

SGürel dedi ki...

ne mutlu sanaki ki öykü gibi bir kızın var ne mutlu öyküye ki senin gibi bir annesi var..:)

31/10/07 06:56

Gönül dedi ki...

MutLu-luga nekadar yakın hissedersek kendimizi okadar çok sahip oluruz..

6/11/07 16:00